دلنوشته از یک آدم ساده و معمولی

loading...

الهه فاخته

دلنوشته ای از یک آدم ساده و معمولی  ما معمولی ها ... راستش ما آدمهای عادی , گاهی دلمان میخواهد برای شاد کردن عزیزانمان یک کیلو بستنی و فالوده بخریم و آخر هفته ها با هم و درکنار هم لذت ببریم ا

جستجو در سایت الهه فاخته
جستجو در سایت الهه فاخته


در اين سایت
الهه فاخته بازدید : 217 شنبه 26 مهر 1399 نظرات (0)

دلنوشته ای از یک آدم ساده و معمولی 

ما معمولی ها ...


راستش ما آدمهای عادی , گاهی دلمان میخواهد برای شاد کردن عزیزانمان یک کیلو بستنی و فالوده بخریم و آخر هفته ها با هم و درکنار هم لذت ببریم اما ... گرانی که میشود این بهانه های کوچک رنگ میبازد ! دیگر چیزی در جیبمان نمانده که بهانه ای باشد برای دلخوشی های هرچند کوچک اما با ارزش کنار عزیزانمان ! 

 

ما آدمهای ساده و معمولی صبح ها را با عجله حتی گاهی بدون خوردن صبحانه از خواب بیدار میشویم و به سمت محل کار خویش میدویم ! 

تا غروب آفتاب کار میکنیم و باز میدویم که سریع تر به خانه برسیم ! میدانی چرا ؟ چون در خانه نور امیدی داریم که آن را در هیچ کجا نمیابیم ! 

در خانه نعمت فرزند داریم ! نعمت عشق و محبت داریم ! آرامش داریم 

راستش ما آدمهای عادی , گاهی دلمان میخواهد برای شاد کردن عزیزانمان یک کیلو بستنی و فالوده بخریم و آخر هفته ها با هم و درکنار هم لذت ببریم اما ... گرانی که میشود این بهانه های کوچک رنگ میبازد ! دیگر چیزی در جیبمان نمانده که بهانه ای باشد برای دلخوشی های هرچند کوچک اما با ارزش کنار عزیزانمان ! 

ما آدمهای معمولی با حقوق بسیار کمی شاید کمی چاق باشیم راستش خیلی دوست داریم نهار یک خوراک مرغ بخوریم و کنارش آووکادو و سالاد و ترشی کلم و نان جو و میانوعده هم یک لیوان قهوه داغ اما راستش ما فقط میتوانیم نان بخریم ! 

راستی میدانی چرا میگویند نان برکت دارد ؟ چون مثلا 4 تا کتلت که درست میکنیم میتوانیم آنها را لقمه کنیم با یک نان کامل و سیر میشویم ! ما معمولی ها کتلت هایمان را بدون نان نمیخوریم یعنی اصلا سیر نمیشویم و میانوعده هم نداریم که بخوریم ! مجبوریم برنج بخوریم و سیر شویم و برنج هم که چاق میکند یعنی شکم میاورد ! 

ما معمولی ها که هزینه رفتن به خیلی جاها را نداریم و حتی یک ماشین هم نداریم که در آن بنشینیم و روزهای تعطیل کمی دور دور کنیم , مجبور هستیم در همین خانه بمانیم و راستش خوردنیها بهانه ای برای لذت بردن میشوند .. نه نترسید ما با خوردن یک پیاله بستنی فالوده , هوسمان لبریز نمیشود 

اما راستش دلم میگیرد که کسانی میگویند اگر نداری نخور , نخر , نپوش , نرو ! رباط که نیستیم , برای زندگی سالم باید بهانه هایی هر چند کوچک داشت , باید دلمان خوش باشد 

ما آدمهای ساده نمیخواهیم بد باشیم از الله هم گله مند نمیشویم مگر میشود عاشقی از معشوقش گله داشته باشد ؟ 

ما آدمهای ساده , دلمان صاف است کمی هوای دلمان را داشته باشید ! اگر اعتراض کنیم و شغلمان را از دست دهیم , سفره یمان خالی میماند و چه کسی میتواند گرسنگی طفلی را که لطف الاه بوده است و امید و انگیزه زندگیمان هست را تحمل کند ؟ زیاده از حد که نمیخواهیم در حدی که خوش باشیم و گرسنه نمانیم و دلخوشی های کوچک داشته باشیم ! شکر , صدهزاران بار شکر میگوییم .

ما آدمهای ساده , نیازمند که میبینیم نان شبمان را با او شریک میشویم , دلمان روشن است که در این روزهای سخت صبوری و تحمل کنیم , همه چیز درست میشود چون به قدرت یکتا ایمان داریم اما گاهی بعضی ها ظلم میکنند ! میبینند ما نیازمند هستیم و خانیمان شیشه ایست و نمیتوانیم به سمت کسی سنگ بزنیم آنها سنگ میزنند ! 

گاهی بعضی ها خیلی بد میشوند و خودخواه ! شاید آنها هم نیازمند باشند اما به ما رحم نمیکنند و ما آدمهای ساده نمیخواهیم بد باشیم و بد شویم ! چون میدانیم همه در مقابل پروردگار یکسان هستیم . 

خوبست اگر از دستت کاری بر می آید انجام دهی 

گفتنی نیست اما من ماه پیش به محک کمک کردم 17 هزار تومان و این مبلغ پول 100 گرم گوشت است اما راستش من آخر ماه به همین مقدار پول هم نیازمند میشوم چون بیکار شده ام و آب باریکه ای که دارم گاهی قطره قطره میچکد و فقر گلویم را میفشرد اما راستش ماه قبل نمیدانم چگونه دستم پول رسید و من اینقدر خوش بودم ! شکر . راستش درباره اش که تحقیق کردم دیدم چه کرده ام , اینبار با اطمینان بیشتر حتی هزارتومان هم بخواهم صدقه دهم به آن میدهم یا اینکه به کس دیگری کمک کردم راستش ما آدمهای معمولی دلمان صاف است نیازمند واقعی را میشناسیم ! 

دلمان میخواهد سرزمینی که در آن هستیم کمی به حال ما متحول شود ! کسی برای ما کاری نمیکند حداقل سختی برایمان نسازد ! به انتظار ظهور هیچ کسی نیستیم و قدرت الله را مطلق میدانیم , بخاطر اینست که ما عشق داریم , و عشق بزرگترین نعمت پروردگار است که خوشبختی را با یک لقمه نان برایمان میسازد . مشکل اینست که برایمان سختی ساخته نشود . 

 

ما آدمهای ساده هر چه قدر که بدی ببینیم بد نمیشویم , خویشتن داری میکنیم و خوبی را به دیگران نشان میدهیم تا فرق خوب و بد را بفهمند ! چون به قدرت بزرگتری تکیه کرده ایم , از همین آدمهای ساده و معمولی یک نابغه بیرون می آید , یک خیر پدید می آید چون ما راه روشن را انتخاب کرده ایم . 

سخت است میفهمم , خود من امروز اشک در چشمانم حلقه بستم و دلم خواست کلی لباس و کفش بخرم اما مانتو شده است 150 هزارتومان ! و من هنوز نتوانسته ام یک کیلو مرغ بخرم ! سخت است و تحمل میکنم بخصوص که قبل از کرونا درآمد داشته ام و راحت خرج میکردم اما الان ضمن گرانیها درآمدم به زیر یک تومان رسیده و سخت است . 

اصلا الان مجرد و متاهل ندارد , به همه سخت میگذرد 

به هم دیگر رحم کنیم , این همه ظلم نتیجه اش غم و اندوه است , خوب باشیم و خوب بودن را به دیگران نشان دهیم تا آنها هم یاد بگیرند , نمیشود فاز افسرده بودن برداشت , باید به همدیگر رحم کنیم , و چشم امید به بالایی ها نداشته باشیم که تنها بالایی الله است . 

مهربانم ! عزیز دلم ! این روزها هم میگذرند .. من میمانم و تو .. مبادا حق کسی را بگیری چون خودت نداری ! ما فراموش کنیم الله فراموش نمیکند ! 

 

  • بارالها ! روزهایمان را آسان و زیبا قرار ده 
  • بارالها ! روزیمان را زیاد کن و ارزانی کن ! 
  • بارالها ! شر ظالمان را از سرمان دور کن ! 
  • بارالها ! ما را شرمنده عزیزانمان نکن ! 
  • بارالها ! پناهمان بده .
  • الهی آمین 
  • یا حق 

به قلم الهه فاخته

کپی از متن,شعر و دلنوشته ها با ذکر اسم الهه فاخته امکان پذیر است .... از اینکه حق کپی رایت را رعایت میفرمایید بی نهایت سپاسگزارم♥ برچسب ها: دلنوشته درباره ما آدمهای ساده و معمولی , ما آدمهای ساده و معمولی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
الهه فاخته درشبکه های مجازی

 


دوستان عزیز میتوانید من را ( الهه فاخته ) در شبکه های مجازی اینستاگرام , تلگرام و آپارات با یوزر elahe_fakhteh دنبال کنید 

الهه فاخته
Profile Pic


 به نام آرامش قلب ها

عزت دست خداست

زندگیتو با امید ادامه بده , همیشه یه راهی هست


سلام به سایت رسمی الهه فاخته خوش آمدید


در این سایت شعرها , دلنوشته ها , کتاب ها , دکلمه ها و اشعار الهه فاخته رسانه می شود .

 

 الهه فاخته  ( مستعار ) متولد 1366 شاعر معاصر و نویسنده , گاهی خوانش شعر و دلنوشته انجام میدهد , استاد  و داور رسمی تکواندو و کیک بوکسینگ است.


 

من، فاخته .... صاحب قدرت قلم، هرچه دارم از خالق دارم
سالهای باقی عمرم را از "حق" الهی مینویسم

می خواهم پرواز کنم چون پرنده ای آزاد رها و اوج بگیرم تمام شاعرانگی من در حس مشترک است حسی بین قلب من و تو من به پرواز ایمان دارم یا حق !


 پینوشت : زندگی آنقدر ها هم پیچیده نیست که دنبال دلیلش بگردیم .

شاد بودن , عاشق بودن و حال خوب داشتن و درستکار بودن شاید نتیجه سختی هایی باشد که هر انسانی در زندگی خود خواهد داشت تا بالاخره به آن خواهد رسید .

یا حق 

الهه فاخته



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از چه طریق وارد سایت الهه فاخته شدید ؟