شعر تقدیمی بانو الهه فاخته برای مرتضی پاشایی

loading...

الهه فاخته

شعر بانو الهه فاخته برای مرتضی پاشایی.خدا بیامرزتشانشالله که مارو هم شفاعت کنه بخواب آروم گل زیبا دلم میخواد که امشببسازم یک ترانه .بشینم پشت سازی که با دستهای تو ،قصه میگفت تو فهمیدی عشق چیست

جستجو در سایت الهه فاخته
جستجو در سایت الهه فاخته


در اين سایت
الهه فاخته بازدید : 186 جمعه 20 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

شعر بانو الهه فاخته برای مرتضی پاشایی.
خدا بیامرزتش
انشالله که مارو هم شفاعت کنه


بخواب آروم گل زیبا


دلم میخواد که امشب
بسازم یک ترانه .بشینم پشت سازی که با دستهای تو ،قصه میگفت


تو فهمیدی عشق چیست
تو فهمیدی شکستن از پی یک آرزو چیست
تو فهمیدی ته دنیا همون عشقه ..عزیزم!


دلم میخواد تا خود صبح
بجنگم با غم بودن یا نبودن
اگه هرکی بفهمه عشق چی هست
بخواد زودی بره از این شهر
باید بگم کسی عاشق نباشه !
مثل تو ..اینقدر عجیب و عشق نباشه!


عجب رسمی شده
به هر کس عشق میدی..میره !
به هر کس دل میسپاری ... باز میره!


مگه خالق نگفت..رسم...مهربانیست
چرا هرکس مهربانتر شد ..باز میره؟!


من امشب ترس دارم عزیزم
اگه هرکی عاشقه . به دنیا دل نبنده
همین دنیا, ....  بدون عشق میشه


دلم میخواد امشب تا خود صبح
بشینم پشت ساز ات .بخونم ..گاهی برقصم با صدایت
شاید دلت سوخت اومدی دستم گرفتی
منو بردی تا اوج هستی
منو بردی تا ته خط
منو بردی ازین دنیای بی رحم.


دلم امشب هوایی شد.
دلم امشب برات نغمه سر داد .
مثه یک قناری, بال شکسته ...  تو قفس
هی میزنم توک به میله های سرد .


تو رفتی شهر گم شد
هوا لرزید از نبودت.
تو رفتی عشق گم شد
💜
با احترام .برای مرتضی پاشایی

  • شاعر الهه فاخته

 

مرتضی پاشایی (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ – درگذشتهٔ ۲۳ آبان ۱۳۹۳) خواننده، نوازنده و آهنگساز پاپ ایرانی بود.


زندگینامه 

پاشایی در سال ۱۳۸۹ با قرار دادن ترانه‌هایش در اینترنت به شهرت رسید. او نخستین آلبوم خود به نام«یکی هست» را در سال ۱۳۹۱ به صورت رسمی منتشر کرد.«اسمش عشقه» و«گل بیتا»دو آلبوم دیگرِ او هستند که تا پیش از درگذشتش به‌صورت رسمی منتشر نشده‌ بودند وسر انجام آلبوم «اسمش عشقه» در تابستان ۹۴ به‌طور رسمی منتشر شد.

وی از آذر ۱۳۹۲ به تشخیص پزشکان به سرطان معده مبتلا شد و در ۲۳ آبان ۱۳۹۳ در ۳۰سالگی درگذشت. او دانشجوی رشتهٔگرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته‌است. موسیقی را از چهارده‌سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

مرتضی پاشایی از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتیِ قطعات خود شروع به کار کرد. او با قطعهٔ «یکی هست» به شهرت رسید. صدای خاص و احساسی بودن ترانه‌هایش او را از سایر خواننده‌ها متمایز می‌کرد. ترانه‌سرای بیشتر آهنگ‌هایش مهرزاد امیرخانی بود، که البته رابطه صمیمی با یک دیگر داشته‌اند. کارشناسان، او را از پیروان سبک شادمهر عقیلی می‌دانند. مرتضی پاشایی در پاییز سال ۱۳۹۱ باانتشار آلبوم یکی هست به جمع خوانندگان دارای آلبوم پاپ ایران پیوست.

ترانهٔ «یکی هست» از کارهای شاخص پاشایی دانسته می‌شود. پاشایی ترانهٔ «عصر پاییزی» را برای مجموعهٔ تلویزیونی به همان نام ساخته‌بود که مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آن اجازهٔ پخش ندادند. پاشایی نیز «عصر پاییزی» را در اینترنت منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های او تبدیل شد. او همچنین ترانهٔ «نگران منی» را به‌عنوان تیتراژ برنامهٔ تلویزیونیِ ماه عسل سال ۹۳ اجرا کرده‌بود و ترانه «مثل شیشه» و «تو راست میگی» را برای فیلم مثل شیشه خواند.

بیماری

 

در آذر سال ۹۲ پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد. مرتضی پاشایی عصر جمعه ۱۶ آبان ۹۳ به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. علت انتقال این خواننده به بخش مراقبت‌های ویژه تب شدید عنوان شد. به‌دلیل شرایط خاص مرتضی پاشایی، پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کردند؛ بااین‌حال، عصر یکشنبه ۱۸ آبان تعدادی از هنرمندان برای ملاقات با او و افزایش روحیهٔ مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن حاضر شدند و لحظاتی کوتاه در کنارش بودند. همچنین در ۲۰ آبان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از وی عیادت کرده‌بودند.

پاشایی در ۱۳ آبان ۱۳۹۳ به‌علت شرایط وخیم بیماری سرطان معده در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و بر اثر این بیماری، صبح روز جمعه بیست‌وسوم آبان ۱۳۹۳ (حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح) در بیمارستان بهمنِ تهران درگذشت.

کپی از متن,شعر و دلنوشته ها با ذکر اسم الهه فاخته امکان پذیر است .... از اینکه حق کپی رایت را رعایت میفرمایید بی نهایت سپاسگزارم♥ برچسب ها: مرتضی پاشایی , کتاب شعرواره های سپید من ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
الهه فاخته درشبکه های مجازی

 


دوستان عزیز میتوانید من را ( الهه فاخته ) در شبکه های مجازی اینستاگرام , تلگرام و آپارات با یوزر elahe_fakhteh دنبال کنید 

الهه فاخته
Profile Pic


 به نام آرامش قلب ها

عزت دست خداست

زندگیتو با امید ادامه بده , همیشه یه راهی هست


سلام به سایت رسمی الهه فاخته خوش آمدید


در این سایت شعرها , دلنوشته ها , کتاب ها , دکلمه ها و اشعار الهه فاخته رسانه می شود .

 

 الهه فاخته  ( مستعار ) متولد 1366 شاعر معاصر و نویسنده , گاهی خوانش شعر و دلنوشته انجام میدهد , استاد  و داور رسمی تکواندو و کیک بوکسینگ است.


 

من، فاخته .... صاحب قدرت قلم، هرچه دارم از خالق دارم
سالهای باقی عمرم را از "حق" الهی مینویسم

می خواهم پرواز کنم چون پرنده ای آزاد رها و اوج بگیرم تمام شاعرانگی من در حس مشترک است حسی بین قلب من و تو من به پرواز ایمان دارم یا حق !


 پینوشت : زندگی آنقدر ها هم پیچیده نیست که دنبال دلیلش بگردیم .

شاد بودن , عاشق بودن و حال خوب داشتن و درستکار بودن شاید نتیجه سختی هایی باشد که هر انسانی در زندگی خود خواهد داشت تا بالاخره به آن خواهد رسید .

یا حق 

الهه فاخته



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از چه طریق وارد سایت الهه فاخته شدید ؟