دلنوشته من یک زن هستم به قلم الهه فاخته

loading...

الهه فاخته

دلنوشته ای درباره زن  اعتراض به مردانی که در این سرزمین زندگی میکنند  اعتراض به مادرانی که , چنین مردانی تربیت میکنند  مردی که از قدرتش استفاده میکند تا جلوی پرواز یک زن را بگیرد&nbs

جستجو در سایت الهه فاخته
جستجو در سایت الهه فاخته


در اين سایت
الهه فاخته بازدید : 554 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

دلنوشته ای درباره زن 

اعتراض به مردانی که در این سرزمین زندگی میکنند 

اعتراض به مادرانی که , چنین مردانی تربیت میکنند 

مردی که از قدرتش استفاده میکند تا جلوی پرواز یک زن را بگیرد 

و این چقدر دردناک است وقتی در محضر ایزد , همه ما صرفا فقط .... انسان هستیم !

 

دلنوشته زن را در ادامه با هم بخوانیم 

 

من یک زن هستم

زنی مستقل، جسور، شجاع، با اعتماد به نفس، مهربان و پرعشق و سرسخت. اینها چیزهاییست که دیگران به من گفته اند. گفته اند دل زلالی دارم.

اینکه یک زن آفریده شده ام خواست من بوده؟ بهرحال من قدرت خلقت ندارم و در جسم یک زن آفریده شدم.

دلم میگیرد وقتی در سرزمین، همیشه دست یک مرد، جلوی یک زن را میگیرد تا بالاتر نرود! چرا؟

سالهاست اینجا، مردان طوری تربیت شده اند که حرف باید حرف آنها باشد! تربیت خاصی رویشان نبوده اگر هم بوده، باعث تعجب است!

چندسال اخیر شاید پدران دختردوست بیشتر شده اند اما افسوس که تربیت همان است.

یک دختر قرار نیست حتما ازدواج کند، دانشگاه برود، نمره بیست بگیرد، بچه دار شود!

یک دختر به جز لذت جسمانی به لذت درونی نیاز دارد.

چرا جلوی پروازشان را میگیرید؟

یک زن اگر بیمار روحی نباشد و به او عشق خالصانه هدیه دهی، حداقل برای تو بهترین خواهد بود، امتحان کن، عشق پایش را روی تمام کمبودها وعقده هایش میگذارد و او را مملو میکند از حس خوب 

مردهای خوب هم دیده ام اما بیشتر همانها بخاطر یک زن صبور، در طول زندگی تربیت و رام شده اند!

چرا؟

چرا تعادل نیست؟

گناه من چیست؟ قدرت پرواز دارم از چه میترسی مرررد؟ ازاینکه یک ضعیفه از تو پیشی بگیرد؟ چون دراینصورت هیچ برتری نسبت به او نداری؟

خود را در غالب یک انسان ببین نه مرد، نه زن، همانگونه که خالق میبیند.

مردِ یک زن باید رفیق باشد نه رقیب!

اینها را یادنگرفته ای

چه بگویم وقتی مادری که خودش زمانی دختر بوده، اکنون دخترش را نمیپذیرد تا بدست جدش بزرگ شود

وقتی مادر و پدر ی به سن پیری رسیده اند وتازه میفهمند دختر چیست درحالیکه عمری نمانده تا تکه های شکسته روحش را ترمیم کنند

وقتی بجای رفاقت، حرص است و حسادت

چه بگویم؟

یک زن با تمام ظرافتش، اگر اوج بگیرد، وابسته هیچ مردی نمیشود مگر.... رفیقش باشد.

مررررد... رفاقت یاد بگیر نه سالاری!

مرررد... مکمل باش نه غالب!

قبل از دوستی با یک زن اول خودت را بساز، لازم است تغییر کن، همراه خوبی باش اگر خودت نمیتوانی اوج بگیری!

  • یا حق
  • به قلم  الهه فاخته

 

پ. ن: هیچ زنی حق ندارد از مردی اجازه بگیرد همانطور که هیچ مردی از هیچ زنی اجازه نمی‌گیرد .

رفیق باش

 

کپی از متن,شعر و دلنوشته ها با ذکر اسم الهه فاخته امکان پذیر است .... از اینکه حق کپی رایت را رعایت میفرمایید بی نهایت سپاسگزارم♥ برچسب ها: زن , دلنوشته درباره زن , جایگاه یک زن در ایران و مردسالاری , اعتراض به جایگاه زن در ایران , دلنوشته ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
الهه فاخته درشبکه های مجازی

 


دوستان عزیز میتوانید من را ( الهه فاخته ) در شبکه های مجازی اینستاگرام , تلگرام و آپارات با یوزر elahe_fakhteh دنبال کنید 

الهه فاخته
Profile Pic


 به نام آرامش قلب ها

عزت دست خداست

زندگیتو با امید ادامه بده , همیشه یه راهی هست


سلام به سایت رسمی الهه فاخته خوش آمدید


در این سایت شعرها , دلنوشته ها , کتاب ها , دکلمه ها و اشعار الهه فاخته رسانه می شود .

 

 الهه فاخته  ( مستعار ) متولد 1366 شاعر معاصر و نویسنده , گاهی خوانش شعر و دلنوشته انجام میدهد , استاد  و داور رسمی تکواندو و کیک بوکسینگ است.


 

من، فاخته .... صاحب قدرت قلم، هرچه دارم از خالق دارم
سالهای باقی عمرم را از "حق" الهی مینویسم

می خواهم پرواز کنم چون پرنده ای آزاد رها و اوج بگیرم تمام شاعرانگی من در حس مشترک است حسی بین قلب من و تو من به پرواز ایمان دارم یا حق !


 پینوشت : زندگی آنقدر ها هم پیچیده نیست که دنبال دلیلش بگردیم .

شاد بودن , عاشق بودن و حال خوب داشتن و درستکار بودن شاید نتیجه سختی هایی باشد که هر انسانی در زندگی خود خواهد داشت تا بالاخره به آن خواهد رسید .

یا حق 

الهه فاخته



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از چه طریق وارد سایت الهه فاخته شدید ؟